کد خبر : 184231
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۲۱ - 01:01
دسته‌بندی : سیاسی
چاپ

دستاوردهای علمی کشور نتیجه حرکت در خط اصیل انقلاب است

امامان جمعه در استان های مختلف کشور امروز با اشاره به ضرورت همکاری و وحدت آحاد مردم، دستاوردهای علمی و فناوری کشور را نتیجه حرکت در خط اصیل انقلاب و تقویت اعتماد به نفس و خودباوری مردم دانستند.

دستاوردهای علمی کشور نتیجه حرکت در خط اصیل انقلاب است

به گزارش مدارا، ائمه جمعه همچنین با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین، این جهاد را وظیفه ای اخلاقی دانستند و گفتند: بروز و نمایش اقتدار ملی یکی از ثمرات شیرین جهاد تبیین است که آنچنان که باید در معرض مخاطبان و افکارعمومی تبلور می‌یابد.

به گزارش ایرنا، خطیبان جمعه همچنین با اشاره به اهمیت پیروی از ارزش ها و سبک زندگی اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، گفتند: امروز ارزش ها وارونه شده است و در صورت تذکر به فردی که به طور حتم درحال اتجام کار اشتباه است، فریادها بلند می‌شود که آزادی نیست.

تداوم سیاست نه شرقی  ونه غربی جمهوری اسلامی، دوگانگی حقوق بشر ادعایی غرب و چشم انداز نزدیک رونق تولید در کشور  محورهای دیگری در خطبه های نماز جمعه امروز بود.

امام جمعه ساری: دولت مشکلات مازندران را به خوبی شناسایی کرده است

نماینده ولی فقیه در مازندران در حطبه های این هفته ساری گفت: آیت الله  رئیسی که در مقام رئیس قوه قضائیه نیز به مازندران سفر کرده بودند با انجام سفر هیات دولت در مقام رئیس جمهور با همه مشکلات این خطه آشنایی کاملی دارند و به طور یقین در جلسه امشب هیات دولت  شاهد تصمیم های خوبی برای حل مشکلات استان خواهیم بود.

محمد باقر محمدی لائینی افزود:  مشکلات و تنگناهای مازندران در بخش کشاورزی ، صنعتی ، پسماند ، گردشگری و محیط زیست و از همه مهمتر حفظ انفال و عرصه های طبیعی در دولت سیزدهم به درستی شناسایی شده است و امشب اعتبار قابل توجهی  برای گشایش حل مشکلات زیر ساختی و توسعه مازندران مصوب می شود.

وی همچنین به پیشرفت کشور در حوزه  فناوری های نوین درمانی ، هوا و فضا و تجهیزات نظامی اشاره کرد و بیان داشت: واکسن برکت به مرحله تولید انبوه رسیده است و بزرگترین تولید کننده غرب آسیا شدیم ، در فناوری هوا فضا نیز با پرتاپ ماهواره ها حرفی برای گفتن داریم رو این ها  گام بزرگی در حوزه علم وفناوری است.

وی گفت: این پیشرفت ها فقط به خاطر این است که در خط اصیل انقلاب حرکت کردیم ، اعتماد به نفس و خودباوری مردم ، اقتصاد مقاومتی مردم ، اتسفاده از  ظرفیت های سبب پیشرفت نظام جمهوری سالامی شده است.

نماینده ولی فقیه در مازندران به بیانات مقام معظم رهبری در مورد اقتدار ملی  و اهمیت رسیدن دبه قدرت دفاعی نظامی کشور اشاره کرد و گفت: رهبری به درستی اهمیت اقتدار دفاعی نظامی را تبیین کردند و فرمودند بسیار ساده لوح حانه است که برخی ها می گویند به قدرت دفاعی نرسیم چ، راکه اگر این قدرت دفاعی را امروز نداشته ایم  ایران در معرض خطر جدی تهاجم سرزمینی قرار می گرفته است امروز با قدرت می گوییم اگر یکی بزنید ،۱۰ تا خواهید خورد.

امام جمعه موقت اصفهان: خون شهدا جایگزین ندارد

امام جمعه موقت اصفهان با بیان این که خون شهدا هیچ جایگزینی ندارد،  گفت: هر مسوولی که می خواهد مسوولیتی را بپذیرد باید چند ماه به جای جای این مملکت برود تا متوجه شود بوی شهادت همه جا پیچیده است .

سیداحمد محمودی همچنین پرتاب اولین موشک نور توسط سپاه به فضا را یک عزت و افتخار برای کشور دانست و افزود: ایران افتخار سایر کشورهای اسلامی است زیرا اولین کشوری مسلمان است که توانسته فضایی شود و این افتخار ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بین حکومت های جهان نصیب این کشور شده است.

خطیب جمعه اصفهان با تاکید به اینکه عناصر مختلف نظام دست به دست هم داده تا امنیت در این کشور برقرار شود،گفت: قدرت دفاعی، اقتصاد و رفاه عمومی، سیاست و قدرت چانه زنی در دیپلماسی، فرهنگ وسبک زندگی،منطق جذاب در مقابل سایر ملت ها مهترین این عناصر بوده است‌.

امام جمعه کرمان: نمایش اقتدار ملی از ثمرات شیرین جهاد تبیین است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان هم با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره جهاد تبیین گفت: بروز و نمایش اقتدار ملی یکی از ثمرات شیرین جهاد تبیین است که آنچنان که باید در معرض مخاطبان و افکارعمومی تبلور می‌یابد.

حسن علیدادی سلیمانی همچنین گفت: زمانی که نقشه دشمن را خوب بشناسیم، آن را خنثی می کنیم و اگر دشمنی ها را نشناسیم ممکن است که رفتاری در کمک به دشمن داشته باشیم، لذا جهادگر با انگیزه و بصیر باید تلاش کند تا جلو کژی‌ها و بیراهه‌روی ها گرفته شود.

وی با بیان اینکه پس از انقلاب شکوهمند اسلامی بارها بیراهه رفتن برخی احزاب و افراد را دیدیم عنوان کرد: اگر بیراهه ها را خوب بشناسیم جلو فتنه ها هم گرفته می شود، جهادگر تبیین باید مراقبت کند تا انحرافات را بخوبی برای توده های مردم بیان کند.

وی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه با تبریک ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، بزرگداشت شهدا و سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: دستاوردهای امروز نظام جمهوری اسلامی مرهون خون این شهداست که برای خداوند وارد میدان شدند و جان خود را تقدیم کردند و این بنیاد خدوم شبانه روز در اختیار خانواده شهداست.

امام جمعه موقت اراک: حقوق و دستمزد کارگران بر مبنای بهره‌وری، کارایی و تولید باشد

«قاسم عبدالهی» امام جمعه موقت اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی بیت‌المقدس این شهر،  روش تعیین حقوق و دستمزد کارگران را نادرست دانست و اظهار داشت: تعیین حقوق کارگران که در سطح ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد نباید با قرارداد خصوصی اشتباه گرفته شود و این شیوه تعیین، از مشکلاتی است که جامعه کارگری با آن مواجه است.

امام جمعه موقت اراک در ادامه گفت: اتاق بازرگانی و اتاق اصناف برای ثبات قیمت ها باید هم فکری کنند و از افزایش سطح عمومی قیمت‌ها که موجب بروز مشکلاتی برای مردم شده، جلوگیری نمایند.

عبدالهی با اشاره به کم اهمیت شدن ارزش‌ها در جامعه افزود: امروز ارزش ها وارونه شده است و در صورت تذکر به فردی که به طور حتم درحال اتجام کار اشتباه است، فریادها بلند می‌شود که آزادی نیست.

امام جمعه زنجان: ایران با تلاش های سپاه پاسداران در زمره فضایی شدن قرار گرفت

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن قدردانی از تلاش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: با تلاش های این تیم، ایران در زمره فضایی شدن قرار گرفت و نخستین کشور اسلامی بود که ماهواره نور۲ در مدار ۵۰۰ کیلومتری زمین با موفقیت قرار گرفت.

علی خاتمی افزود: : این موفقیت ها در سایه توجه به علوم و استفاده از استعدادهای جوانان لایق و دانشمند و عمل به دستور قران است.

وی در بخش دیگری از خطبه ها پدران، مادران و خانواده های شهدا را از سرمایه های معنوی جامعه خواند و گفت: بزرگداشت یاد و نام شهدا موجب نهادینه شدن فرهنگ ایثار، شهادت، تلاش است و این مهم سرمایه گذاری برای اهداف بلند مدت است.

امام جمعه ارومیه: در فیلم موقعیت مهدی اثری از معنویت شهید “آقامهدی» ندیدیم

 نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با انتقاد از عدم پرداختن به اخلاص و معنویت سردار شهید باکری در «فیلم موقعیت مهدی» گفت: این شهید والامقام، مملو از معنویت بود ولی در این فیلم به این موضوع هیچ اشاره ای نشده است.

سیدمهدی قریشی با بیان این که وجود شهید مهدی باکری مملو از معنویت و عبادت بود ادامه داد: ما باید بزرگان خود را بزرگ نگه داریم و شخصیت واقعی آنان را نشان دهیم ولی این امر در فیلم موقعیت مهدی رعایت نشده است.

وی  در خصوص موضع ایران درباره حمله روسیه به اوکراین افزود: مقام معظم رهبری به صراحت اعلام موضع کرده و فرمودند که ما با جنگ در هرجای دنیا و کشتن مردم و به خطر انداختن جان مردم مخالف هستیم که این موضعی صریح از سوی جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: برای ما شرق و غرب فرقی ندارد و در هرکجا که بشر مورد ستم قرار بگیرد، با آن مخالفت می‌کنیم.

امام جمعه ایلام: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نظامی توانمندی متخصصان ایرانی را به رخ کشید

 نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه های امروز به پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور ۲ توسط ماهواره‌بر قاصد نیروی هوافضای سپاه به فضا در مدار ۵۰۰ کیلومتری پرداخت و گفت که این اقدام  بار دیگر اقتدار کشور و توانمندی متخصصان ایرانی را به رخ جهانیان و جبهه استکبار کشاند.

اله نور کریمی تبار اظهار داشت: جهاد علمی شبانه روزی جوانان این مرز و بوم در تمامی عرصه ها موجب شده در بین کشور های برتر جهان قرار داشته باشیم.

وی افزود: موانع تولید در کشور در حال برداشته شدن است و این اگر این مهم تحقق یابد کشور در ریل توسعه قرار خواهد گرفت.

امام جمعه ایلام در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح ویژگی های صابرین پرداخت و گفت : افراد صبور و نیکوکار در فقر و تنگدستی و مصائب دنیوی هیچگاه ناامید نمی شوند و در برابر مشکلات دنیوی صبر را پیشه می کنند به همین دلیل این افراد در نزد خداوند جایگاه ویژه ای دارند.

وی با اشاره به افزایش میزان طلاق در استان گفت: افرایش طلاق تهدیدی جدی و نگران کننده برای استان است که باید مسوولان برای این مهم چاره اندیشی کنند.

امام جمعه بجنورد: تبیین ارزش های انقلاب وظیفه اخلاقی است

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد گفت: تبیین اسلام و ارزش های انقلاب یک وظیفه اخلاقی است و جوانان سربازان اصلی این جهاد هستند.

رضا نوری  اظهار داشت: حوادث مختلف و فتنه ها اقتدار ملی را خدشه دار نمی کنند و اگر می خواهیم در این شاخصه جهادگر باشیم باید به محورهایی همچون دشمن و دشمنی شناسی توجه کرد.

امام جمعه بجنورد گفت: اگر امنیت در این کشور وجود دارد، حاصل تلاش یک سری از ارگان هاست که همه در یک راستا برای کشور تلاش می کنند.

وی پرتاب اولین موشک نور توسط سپاه به فضا را یک عزت و افتخار برای کشور دانست و افزود: اولین کشور مسلمانی هستیم  که توانسته ایم فضایی شویم و این افتخار ملی در نظام مقدس جمهوری اسلامی بین حکومت های جهان نصیب این کشور شده است.

امام جمعه شهر کرد: با تلاش دولت شاهد رونق تولید و اقتصاد در کشور خواهیم بود

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: دولت سیزدهم روزنه‌های امید را نسبت به تقویت حوزه اقتصادی کشور زنده کرده است و با نگاهی که رییس‌جمهور دنبال می‌کند، شاهد رونق تولید و اقتصاد در کشور خواهیم بود.

محمدعلی نکونام با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: نگاه درستی به اقتصاد در دولتمردان شکل گرفته است و انتظار می‌رود اقتصاد مقاومتی به خوبی محقق شود.

وی در ادامه بر تقویت حوزه فرهنگی کشور نیز تاکید کرد و گفت: قوت فرهنگی بسیار مهم است و باید بر اساس سبک زندگی جامعه اسلامی پایه‌ریزی شود تا بتوان به تقویت حوزه فرهنگ دست پیدا کرد چرا که اگر سبک زندگی جامعه از بیگانه و غرب باشد نمی‌توان راه اسلام را به درستی پیش برد.

نکونام با بیان اینکه کشور باید قوی شود تا در برابر دشمن بتواند بایستد، تصریح کرد: در همین راستا باید قدرت دفاعی کشور تقویت شود که این مهم روز به روز خود را نشان می‌دهد و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند باید به جهاد دفاعی و مسائل امنیتی توجه کرد که نمونه آن را در پرتاب ماهواره فضایی تمام ایرانی سپاه پاسداران شاهد بودیم که در زمان تحریم نشانه از قدرت و قوت کشور است.

نکونام در ادامه به سیاست‌های استکباری آمریکا در جهان اشاره کرد و گفت: از ۲۴۸ منازعه نظامی در جهان در نیمه دوم قرن نوزدهم ۲۰۱ مورد آن را آمریکا آغاز کرد.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری ادامه داد: آمریکا با روسیه‌هراسی خود را به مرزهای روسیه نزدیک کرد و تلاش کرد تا دور روسیه حصار امنیتی بکشد و ناتو را به همین هدف گسترش داده است از همین رو باید گفت آمریکایی‌ها عامل اصلی جنگ اوکراین هستند.

نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با گرامیداشت یاد و خاطره فرزند امام راحل سید احمد خمینی خاطر نشان کرد: ۲۶ اسفند سالروز درگذشت فرزند امام راحل است که باید قدردان بصیرت وی باشیم.

نکونام بر ضرورت توجه بیش از پیش به جهاد تبیین تاکید کرد و گفت: رساندن پیام پروردگار به انسان‌ها نمونه‌ای از جهاد تبیین است که در جنگ رسانه‌ای دشمن و جهان استکبار از اهمیت بالایی برخوردار است.

امام جمعه قزوین: غرب نسبت به حقوق بشر سیاست دوگانه دارد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین با بیان اینکه آمریکا و عرب نسبت به حقوق بشر سیاست دوگانه دارد گفت: آنها در جنگ ناجوانمردانه با یمن و کشتار مسلمانان سخنی از حقوق بشر نزده‌اند.

 عبدالکریم عابدینی افزود: در ایام سالروز بمباران حلبچه قرار داریم که منجر به کشتار ناجوانمردانه عده زیادی از افراد بی گناه شد اما مدعیان غربی نسبت به این جنایت سکوت کردند و صحبتی از حقوق بشر به میان نیامد.

وی اظهار داشت: در این سال ها عده زیادی از مردم یمن و دیگر مسلمانان در جنگ هایی که غرب راه اندازی کرد کشته و مجروح شدند اما غربی ها تماشاچی این جنایات و بعضا حامی آن بودند.

امام جمعه رشت: رسالت اهالی رسانه در جهاد تبیین است

 امام جمعه رشت و نماینده ولی فقیه در گیلان  با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در موضوع جهاد تبیین اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از تبیین حقایق در عرصه میدانی به جهاد تعبیر می کنند.

رسول فلاحتی با بیان این که جهاد تبیین رسالت اهالی انقلاب و رسانه ها است، گفت: اهالی انقلاب و رسانه ها باید وارد میدان شوند، دشمن تمام تلاش خود را به کار گرفته تا اتقلاب اسلامی را از طریق جنگ نرم از ما بگیرد.

امام جمعه رشت با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین و فعالیت های شیطانی رسانه های جهانی اظهار داشت: نباید به این رسانه ها اعتماد کرد، آنان دروغگویان محض و دزدان گردنه ها هستند.

امام جمعه موقت سمنان: جهاد تبیین به عنوان راهبرد شکست دشمنان مورد توجه باشد

امام جمعه موقت سمنان گفت: جهاد تبیین به عنوان راهبرد شکست دشمن بیش از پیش مورد توجه جوانان انقلابی قرار بگیرد.

غلامحسین مهدوی نژاد  ابراز داشت: جهاد تبیین در شرایط فعلی که دشمن به دنبال پیشبرد اهداف پلید خود است ضرورتی انکارناپذیر محسوب می‌شود.

وی همچنین  یادآور شد: ماهواره نور ۲ با سرعت بیش از ۶.۷ کیلومتر در ثانیه به فضا ارسال شد و با موفقیت در مدار قرار گرفت و این نشان از اقتدار، شجاعت، ایستادگی و شکست‌ناپذیری کشور و این دستاوردها خار چشم دشمنان است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اعیاد شعبانیه افزود: این روزهای مبارک مقدمه‌ای برای آماده‌سازی جامعه برای ظهور امام عصر (عج) و دعوت به مهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان است.

امام جمعه گرگان: مسئولان گلستان مصوبات سفر استانی رییس جمهور را پیگیری کنند

 نماینده ولی فقیه در گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به سفر هفته گذشته رییس جمهور گفت: مدیران ارشد استانی و عوامل اجرایی باید برای رشد و توسعه این استان پیگیر مصوبات این سفر باشند.

سیدکاظم نورمفیدی  اظهار داشت: برای اجرایی شدن آن مصوبات نیاز است همه دست به دست هم دهند و از حرفهای حاشیه‌ای پرهیز کنند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه خطبه‌های امروز با اشاره به به فضا پرتاب شدن ماهواره ای نور ۲ از سوی سازمان هوافضای سپاه پاسداران گفت: این ماهواره در واقع می‌تواند اطلاعات نظامی را جمع‌آوری کرده و در همان لحظه به دست متولیان برسانند.

امام جمعه گرگان تاکید کرد: البته این کاربرد به معنای جنگ نیست بلکه می‌تواند در مقابل هر کشوری که بخواهد علیه ایران جنگ را بیاندازد باز دارد و آماده باش از سوی مسوولان را نشان دهد و این در واقع یک نوع امنیت کلی برای کشور ایجاد می‌کند و توسعه و پیشرفت بدون امنیت مقدور نیست.

امام جمعه کرج: مردم به تیم مذاکره کننده ایران اعتماد دارند

نماینده ولی فقیه دراستان البرز و امام جمعه کرج با بیان اینکه مردم به مذاکره کنندگان به عنوان منتخب رییس جمهور اعتماد دارند، گفت: منافع مردم در مذاکرات به جد مدنظر قرار گیرد.

«سید محمد مهدی حسینی همدانی» افزود: همانطور که رهبرمعظم انقلاب فرمودند از خطوط قرمز به هر دلیلی عبور نشود چرا که حضور منطقه ای و عمق راهبردی ما، پیشرفت های هسته ای و قدرت دفاعی را نمی شود، معامله کرد.

وی در بخش دیگری از خطبه ها  افزود: در راستای جهاد تبیین باید در خصوص این فرصت اوباما گفت هدف تغییر سیرت جمهوری اسلامی به دست نسل جدید بود که دشمنان می خواستند شعار مرگ برآمریکا را لغو کنند و امید به جوانان ایرانی بسته بودند.

امام جمعه کرج با اشاره به فرارسیدن عید نوروز گفت: یک زمانی روز اول عید مردم به دیدار خانواده شهدا می رفتند و امید می رود سال آینده این سنت حسنه یعنی تکریم خانواده شهدا در روز عید دوباره برقرار شود .

امام جمعه یزد: شعار دفاع از حقوق بشر آمریکا دروغی بیش نیست

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه یزد گفت: شعار آمریکا و اروپایی‌ها در دقاع از حقوق بشر دروغی بیش نیست و غربی‌ها فقط به دنبال رسیدن به منافع خود از کشورها هستند.

محمدرضا ناصری افزود: درگیری روسیه و اوکراین نشان داد که کشورهای غربی جز شعار و دروغگویی حرفی برای گفتن ندارند، ملت فلسطین، یمن ، بحرین و برخی کشورهای مظلوم دیگر توسط آمریکایی‌های کشته می‌شوند ولی غربی‌ها اصلا دم نمی‌زنند .

ناصری اظهار کرد: باید روحیه انقلابی و ایستادگی مقابل دشمنان با قدرت و درایت حفظ شود و تقویت شود و این رسالت مهم مردم و مسوولان است.

اخبار مرتبط:
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید
تذکر رهبری درباره گشت ارشاد تایید شد/ سردار جعفری: اینکه ماموری خطا کند، طبیعی است / طرح نور باید ادامه پیدا کند I ببینید

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه گفت: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند
خبرگزاری دولت: سریلانکایی‌ها به رئیسی لقب شیر خاورمیانه داده‌اند

ایرنا نوشت: در آستانه سفر رییس جمهور به سریلانکا سطح شهر به عکس‌هایی از رییسی مزین شده که یکی از جالب‌ترین تصاویری که به چشم می‌خورد این است که سریلانکایی‌ها به رییس جمهور ایران لقب شیر خاورمیانه داده و از وی برای ساخت و افتتاح پروژه نیروگاه برق تشکر کرده‌اند

سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند
سردار جوکار، نماینده مجلس: همه باید در برخورد با بی‌حجابی به پلیس کمک کنند

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط قوه قضاییه باید قانون را اجرا کند. وظیفه همه دستگاه‌هااست که با بی حجابی برخود کنند و به پلیس برای اجرای قانون حجاب کمک کنند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است