کد خبر : 180344
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۷ - 10:00
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

عتیقه های سه هزار ساله کشف شد

عتیقه های سه هزار ساله کشف شد

به گزارش مدارا، سردار " حسن مهری " از کشف اشیاء عتقیه  و باستانی به همت یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران خبر داد  و در تشریح این مطلب  اظهار داشت: همکارانم در یگان حفاظت استان  تهران با رصد اطلاعاتی  و طی دو عملیات جداگانه موفق به دستگیری قاچاقچیان عتیقه و کشف ۹۳۰ قلم شیء عتیقه تاریخی و فرهنگی شدند. 

وی افزود: قاچاقچیان قصد داشتند این اشیاء عتیقه را از کشور خارج کنندکه با هوشیاری نیروهای انتظامی و یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری، ناکام ماندند.

فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی کشور با اشاره به کشفیات این دو عملیات عنوان کرد: یک مجسمه ارزشمند با قدمت سه هزار سال در این کشفیات  وجود دارد که قاچاقچیان قصد فروش به مبلغ ۴ میلیارد تومان داشتند که روز قبل در معامله این عتیقه،توسط نیروهای انتظامی و عملیات نیروهای یگان حفاظت از میراث فرهنگی استان تهران،  غافلگیر شدند.

 وی اضافه کرد:کشف این مجسمه ارزشمند و تاریخی در حالی صورت گرفت که قاچاقچیان به ماموران یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران پیشنهاد  رشوه ۴۰۰ میلیون تومانی داده بودند که در این عملیات ضربتی، ۳ نفر دستگیر شدند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به رد رشوه ۴۰۰ میلیونی توسط نیروهای یگان حفاظت از میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی مطرح کرد: از میان این ۹۳۰ قلم شیء عتیقه،۸۱۰ شیء اصل و مابقی بدل کارشناسی شده است و در میان کشفیات؛ مفرق، سکه  قدیمی، زیورآلات باستانی و .. دیده می شود که قدمت سه هزار ساله و دیرینه  تاریخی دارند که عمدتا قاچاقچیان به شیوه حفاری های غیر مجاز  به دست آوردند.

سردار مهری در بخش دیگری از سخنان به تشریح عملکرد ۹ ماهه یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی پرداخت و بیان کرد: از ابتدای سال تا کنون تعداد ۵ هزار و ۸۹۴  ابلاغ اوراق و اخطاریه توسط  این یگان صورت گرفته است، از طرفی با ۳۳۷ مورد تخریب آثار فرهنگی مقابله کرده ایم.

وی با اشاره به ضبط و توقیف ۳۲۸ دستگاه  فلز یاب طی ۹ ماهه  سال جاری، خاطر نشان کرد: طی این بازه زمانی ۸۷۶ فقره پرونده قضائی تشکیل و هزار و ۴۲۸ نفر دستگیر شدند.

بنابراعلام پایگاه خبری  پلیس، فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پلیس پیشگیری انتظامی کشور درباره اقلام مکشوفه گفت: در ۹ ماهه سال جاری،  2 هزار و ۵۰۱ قلم عتیقه  اصل و ۶ هزار و ۸۸  قلم عتیقه تقلبی کشف شده است.

 سردار مهری تعداد ارسال اخبار مردمی را ۶۶۲ مورد  عنوان کرد و به قاچاقچیان اشیاء عتیقه و سودجویان هشدار داد که در رصد نیروهای این یگان هستند و شناسایی و دستگیری قاچاقیچان عتیقه به جد دنبال و عملیاتی می شود.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است