کد خبر : 180235
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۴ - 10:52
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

مافیا دارو را گران کرده است

مافیا دارو را گران کرده است

به گزارش مدارا، پروین صالحی درباره افزایش قیمت دارو با وجود حذف نشدن ارز ترجیحی، اظهار کرد: بالا رفتن قیمت دارو منطقی نیست، چراکه هنوز ارز ترجیحی حذف نشده است و اگر هم بشود، طبق قول دولت، ارز ترجیحیِ دارو حذف نخواهد شد. بنابراین افزایش قیمت دارو در بازار حاصل سوء استفاده برخی افراد سودجو است.

وی افزود: جو روانی در بازار و فعالیت مافیای دارو بدون شک از علل گران شدن برخی از داروها است. مجلس بر تقویت بُعد نظارت تأکید دارد، اما متأسفانه در سیستم غذا و دارو آنچه که به کمیسیون بهداشت و درمان گزارش شده جنبه نظارت سازمان غذا و دارو ضعیف بوده است و باید این سازمان دارای اساسنامه قوی بشود و کمیته تخصصی خاصی ایجاد و ناظر بر کار سازمان غذا و دارو باشد.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، تصریح کرد: مجلس موضوع افزایش قیمت دارو را پیگیری خواهد کرد. رانت‌ها و مافیای دارویی که در کشور، ریشه‌دار شده‌اند و کمی مقابله با این گروه‌ها سخت شده است و اکنون این افراد از جو روانی در بازار سوء استفاده می‌کنند. به هر حال تلاش می‌کنیم که برای مردم در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مشکلی پیش نیاید.

اخبار مرتبط:
حسین مرعشی: رئیسی به دَرد این می‌خورد که در مجلس سخنرانی کند
حسین مرعشی: رئیسی به دَرد این می‌خورد که در مجلس سخنرانی کند

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی در بخشی از گفتگوی نوروزی به سوالاتی درباره رأی نیاوردن چهره های شاخصی چون باهنر و ریزش رأی قالیباف واکنش نشان داد.

حسن روحانی: ما رئیس سازمان برنامه و بودجه را هم با هماهنگی رَهبری انتخاب کردیم
حسن روحانی: ما رئیس سازمان برنامه و بودجه را هم با هماهنگی رَهبری انتخاب کردیم

حسن روحانی گفت: به مقام معظم رهبری گفتم که از نظر شما فرق می‌کند که یک ارتشی وزیر دفاع شود یا یک سپاهی؟ گفتند: نه. من از ارتش سه نفر را مطرح کردم یکی از آن‌ها آقای حاتمی بود که گفتند ایشان خوب است.

جمهوری اسلامی با یک خطا می‌تواند درگیر جنگ شود
جمهوری اسلامی با یک خطا می‌تواند درگیر جنگ شود

استاد روابط بین‌الملل در رابطه با احتمال پیروزی ترامپ گفت: اگر ترامپ پیروز شود تندروی در منطقه زیاد می‌شود. ترامپ تحریم‌ها را دوباره فعال‌تر می‌کند. البته ترامپ یک فعال اقتصادی است و اگر در دولت ایران به این نتیجه برسند که مذاکره کنند، شاید بتوانند با ترامپ صحبت کنند. ترامپ نیز گفته بود که منتظر تماس از سمت ایران است. اگر هم طرفین به سمت مذاکره نروند تحریم‌ها در سال ۱۴۰۳ شدید‌تر می‌شود.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است