کد خبر : 180120
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ - 05:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

دولتی سرکار آمده که از نظر تفکر فرهنگی به ما نزدیک است

دولتی سرکار آمده که از نظر تفکر فرهنگی به ما نزدیک است

به گزارش مدارا، نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که مهم‌تر از کمک مالی دولت به نهادهای دینی و فرهنگی، این همگرایی فکری را مهم‌تر می دانم، گفت: چند صدایی در عرصه فرهنگی و دینی خنثی کننده بوده است.

محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران در نشست مشترک آیت الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور با مسئولان استان به نقش برجسته حوزه علمیه در طول تاریخ اشاره کرد و گفت: حوزه توانست در گام نخست با سرنگونی حکومت پهلوی استبداد را از بین ببرد.

وی افزود: این نهاد مهم فرهنگی و دینی در گام دوم می‌تواند استکبار را نیز از صحنه روزگار بردارد و این ظرفیت در حوزه‌های علمیه وجود دارد و نباید این قوت را دست کم بگیریم.

امام جمعه ساری با اشاره به رویکرد دولت سیزدهم نسبت به مسائل دینی و فرهنگی، گفت: خوشبختانه دولتی در کشورمان سرکار آمده که از نظر نوع تفکر فرهنگی به ما نزدیک است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه مهم‌تر از کمک مالی دولت به نهادهای دینی و فرهنگی، همگرایی فکری را مهم‌تر می دانم، خاطرنشان کرد: چند صدایی در عرصه فرهنگی و دینی خنثی کننده بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی ادامه داد: در گذشته مقام معظم رهبری در مسائل مختلف به ویژه طرح ۲۰۳۰ توصیه‌هایی داشتند و علیرغم تأکید چند باره در این خصوص مسئولان وقت موضع دیگری اتخاذ می‌کردند.

وی با بیان اینکه چند صدایی مشکلات فرهنگی کشور را چند برابر خواهد کرد، بیان داشت: هماهنگی مناسب دولت با نهادهای دینی و فرهنگی بسیار ارزشمند است که باید از آن در جهت تقویت این مبانی در کشور به خوبی بهره گرفته شود.

امام جمعه ساری ادامه داد: اینکه امروز دولت و رئیس جمهور بسترهای فرهنگی را در اختیار نهادهای حوزوی و دینی می‌گذارد و از ما کمک می‌خواهد این خود بزرگترین موفقیت است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان اینکه به طور حتم نگاه دولت فعلی کمک به نهادهای دینی و فرهنگی است، تصریح کرد: اما حوزه‌های علمیه همواره به بسترهای مردمی متکی بودند و خواهند بود.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: باید وفاق موجود در کشور را غنیمت بدانیم و از این فرصت به وجود آمده حداکثر استفاده را داشته باشیم.

اخبار مرتبط:
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند
برادران زورگیر در کمتر از ۵ ساعت در شاهین‌شهر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی شاهین شهر و میمه گفت: با تلاش مأموران انتظامی این فرماندهی ۲ برادر سارقی که با تهدید سلاح سرد اقدام به زور گیری از شهروندان کرده بودند در کمتر از ۵ ساعت دستگیر شدند.

تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان
تخلیه آب در کاشان همچنان ادامه دارد/آسیب به قنوات اردستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تخلیه آب از شهر کاشان به دلیل خروش رودخانه و جاری شدن آب در شهر همچنان ادامه دارد.

باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی
باران در خوروبیابانک رکورد زد/ تداوم فعالیت سامانه همرفتی

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: خور و بیابانک در شبانه روز گذشته بیشترین بارندگی را داشته و ۳۸ میلیمتر باران در این منطقه کویری باریده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است