کد خبر : 180111
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ - 11:24
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آیت الله نوری همدانی: کار حرام در بانک ها معمول شده است

آیت الله نوری همدانی: کار حرام در بانک ها معمول شده است

به گزارش مدارا، علی صالح‌آبادی رئیس بانک مرکزی پیش از ظهر امروز با حضور در دفتر آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید شیعه در قم با وی دیدار کرد.

نوری همدانی در این دیدار با تاکید بر ضرورت بانکداری بدون ربا گفت: نگاه اسلام به مسائل اقتصادی بر حول محور تولید و اشتغال می‌باشد، تقویت بنیه اقتصادی و خودکفایی کشور تنها در سایه رشد و شکوفایی صنعت، تجارت و کشاورزی ممکن است و از این رو لازم است به این موضوعات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

مرجع تقلید شیعیان با انتقاد از گرفتن دیر کرد از سوی بانک ها افزود: قرآن دو گناه را بسیار نکوهش فرموده، نخست پذیرش ذلت و قبول سلطه استکبار و دوم ربا؛ چرا که بر اثر این دو گناه کرامت انسان‌ها از بین می‌رود و سبب ایجاد فقر در جامعه می‌گردد از این رو در تدوین قوانین بانکی باید دستورات و موازین اسلامی به دقت مورد توجه قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به دیدارهای قبلی با مسئولین بانکی کشور ، اضافه کرد: یکی از مشکلات بزرگ امروز بانک‌ها این است که در اسلام پول گرفتن برای تأخیر ادای قرض، حرام است ولی متأسفانه این مشکل در بانک‌ها معمول است؛ در حالی که نباید چنین باشد و بارها گفته‌ایم که دیرکرد نوعی ربا بوده و حرام است، بنده تا ریشه کنی ربا در این کشور برای تذکر دادن در هر زمانی مصمم هستم و به رؤسای قبلی بانک مرکزی هم گفته‌ام.

نوری همدانی یکی از مهم‌ترین وظایف بانک‌ها را رونق بخشی به صنعت و تولید دانسته و خاطر نشان کرد: مشی اول بانک‌ها سپردن سرمایه به دست افراد با تجربه و متعهدی باشد که با ایجاد زمینه‌های تولید، کارآفرینی و اشتغال‌زایی بوجود بیاورند تا هم وضعیت معیشت مردم بهتر شود و هم سبب رشد اقتصادی کشور گردد.

وی در ادامه به بیان مشکلات اقتصادی موجود در جامعه پرداخت و با انتقاد از کاهش ارزش پول ملی کشور خاطرنشان کرد: امروز باید تدابیری اندیشیده شود تا بتوانیم این خلأ را جبران کنیم؛ ارزش پول ملی ما در مقایسه با بسیاری از کشورهای پایین است، ما باید اشکالات موجود در این زمینه را رفع کنیم.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است