کد خبر : 176091
انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۸ - 11:29
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

آتش نشانی صرفاً یک فعالیت مردانه نیست

آتش نشانی صرفاً یک فعالیت مردانه نیست

به گزارش مدارا، سوده نجفی، عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر تهران درباره آزمون استخدامی آتش نشانی تهران در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

بعد از برگزاری آزمون کتبی آتش نشانی، آزمون عملی از امروز در مجموعه ورزشی انقلاب برگزار می شود که قرار است در نهایت از میان شرکت کنندگان ١۶ خانم و ١٠٠ نفر آقا پذیرفته می شوند.

آتش نشانی صرفا یک فعالیت مردانه و خاموش کردن آتش نیست و در بسیاری از حوادث حریق و نجات، زنان دچار آسیب‌دیدگی می‌شوند که امدادرسانی توسط نیروهای آقا، سخت است و حضور زنان آتش‌نشان مشکل را برطرف می‌کند.

بسیاری از نهاد ها و ارگان های نظامی از نیروی عملیاتی زن برخوردار هستند که و به امور مربوط به بانوان رسیدگی می‌کنند اما متاسفانه از حضور زنان در بین نیروهای عملیاتی آتش نشانی تاکنون کمتر استفاده شده است. همچنان که دختران و زنان ایرانی می‎توانند قله های علمی مدیریتی و ورزش را حتی در المپیک فتح کنند شما مطمئن باشید که می توانند ازعهده این کار هم به نحو احسنت برآیند. در تهران ٩ بوستان کاملا زنانه داریم که می‌توانیم تمام سرویس ها و خدمات شهری را در آن توسط زنان ارائه کنیم که قطعا با مشارکت بانوان در امور شهری می توان اقدامات دیگری در راستای استفاده از توانمندی آنان در انجام داد.

حضور ۱۶ نفر از زنان در بین نیروهای عملیاتی آتش نشانی می تواند فتح البابی برای استفاده از توانمندی و احساس مسئولیت سایر زنان ایران در شهرهای مختلف باشد , پیشنهاد می‎دهم کلان شهرهای دیگر هم به این سمت حرکت کنند و اقدام به جذب علاقه مندان به این حرفه نمایند ما هم در شورای شهر تهران و بالاخص در کمیسیون خدمات شهری از این عزیزان حمایت و نظارت کامل را به عمل می آوریم.

*خبرنگار: طاهره شهابی

اخبار مرتبط:
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید
ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسید

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: ذخیره سد زاینده رود به ۳۸۳ میلیون مترمکعب رسیده است.

آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد
آب در رودخانه زاینده‌رود اصفهان دوباره جاری شد

اصفهان- آب زاینده‌رود در زیر پل‌های تاریخی شهر اصفهان دوباره جاری شد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است