کد خبر : 105295
انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ - 10:41
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

روایت فرزندان‌هاشمی شاهرودی و حائری شیرازی از نتیجه منفی طب اسلامی برای دو آیت‌الله

روایت فرزندان‌هاشمی شاهرودی و حائری شیرازی از نتیجه منفی طب اسلامی برای دو آیت‌الله

به گزارش سایت خبری مدآرا؛ این در حالی است که سید علاء‌هاشمی شاهرودی، فرزند مرحوم ‌‌آیت‌الله شاهرودی نیز در سخنانی گفته بود که پدرش به حرف کارشناسان طب اسلامی گوش داد و در نتیجه آن بیماری‌اش از کنترل خارج شد.
در چند سال اخیر بسیاری از علما و مراجع تقلید از جمله آیت‌الله جوادی‌آملی به مخالفت صریح با طب اسلامی پرداخته‌اند و آن را رد کرده‌اند. اخیرا ویدئوی کمتر دیده شده‌ای از آیت‌الله جوادی آملی منتشر شده است که ایشان در انتقاد از طب اسلامی، می‌گوید: «کدام طب نبوی؟ با چند تا روایت که ۹۵درصد آن تأیید نشده است؟» بازنشر این ویدئو و نیز انتشار سخنان فرزند مرحوم‌هاشمی شاهرودی، موجب تشدید انتقادها به طب سنتی و اسلامی شد. ‌‌

آیت‌الله جوادی ‌آملی همچنین در این مورد گفته است:«از طرف طب اسلامی، آسیب‌هایی به جامعه وارد شده است. به نظر من شایسته این است که مراکز درمانی رسمی کشور مطالب منسوب به طب اسلامی را با علم پزشکی واقعی و مدرن انطباق دهند و با هر آنچه در مقایسه با علم مدرن ناصواب است یا ناصواب اتفاق می‌افتد و می‌تواند به جامعه آسیب بزند، واقعاً برخورد کنند.»
پیرو سخنان فرزند مرحوم‌هاشمی شاهرودی، یکی از متخصصان طب سنتی که نخواست نامش منتشر شود، می‌گوید: من بر بالین آیت‌الله شاهرودی حاضر شدم و از جمله افرادی بودم که ایشان را ترغیب کردم که برای معالجه از پزشکی مدرن استفاده کنند. او از افرادی که این روزها نامشان به‌عنوان طبیب اسلامی بر زبان است، به‌عنوان آفت‌هایی نام برد که به اسم طب اسلامی و سنتی برای خود دکانی ایجاد کرده‌اند و هیچ علمی در این حوزه ندارند و هر بار با اظهارنظرهای خود جنجالی به پا می‌کنند.

به گفته یک متخصص طب سنتی ایرانی، حدود ۱۰ تا ۱۵هزار روحانی به‌ عنوان طبیب طب اسلامی مشغول به کار هستند. برخی معتقدند این روحانیون در حوزه‌های علمیه برای اهداف دیگری آموزش می‌بینند و با ورودشان به حوزه طب از مأموریت اصلی خودشان جدا می‌شوند و از طرفی عدم تسلط آنها به علم پزشکی باعث ایجاد مشکلات عدیده می‌شود و این به اعتبار روحانیت و حوزه آسیب می‌زند.این در حالی است که اوایل بهمن ماه سال جاری، یک روحانی به نام شیخ عباس تبریزیان که اطرافیانش او را ‌‌آیت‌الله می‌خوانند و از مدعیان طب اسلامی است، در فیلمی که از او منتشر شده بود کتاب طب ‌هاریسون را آتش زد. او در این فیلم و در زمان سوزاندن کتاب، برای تمام شدن طب شیمیایی در کل جهان، ابراز امیدواری کرد. همراه جدی او یعنی حسین روازاده یکی دیگر از مدعیان طب اسلامی که از سوی هوادارانش حکیم خوانده می‌شود؛ در مورد ویروس کرونا می‌گوید که این‌ها می‌خواهند دین را از ما بگیرند. او با نقد کارهایی که در مورد ویروس کرونا در کشور انجام می‌شود، گفته است: این کارها هیچ معنایی ندارد و ما این کارها را انجام نخواهیم داد.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است