کد خبر : 181829
انتشار : ۱۴۰۰/۱۲/۱۶ - 14:30
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

واکنش اسرائیل به توافق احتمالی مذاکرات وین

واکنش اسرائیل به توافق احتمالی مذاکرات وین

به گزارش مدارا، «نفتالی بنت» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز در سخنانی بار دیگر به مذاکرات وین و توافق هسته‌ای با ایران تاخت و گفت که «توافق هسته‌ای با ایران، به هیچ وجه اسرائیل را مقید نمی‌کند».

وی این را هم گفته که «موضع ما در قبال توافق هسته‌ای کاملا شناخته شده است و معایب این توافق بسیار بیشتر از مزایای آن است».

رژیم صهیونیستی که بقای خود را در بحران های منطقه خاورمیانه و غرب آسیا تعریف کرده است، طی سال های اخیر برای جلوگیری از حل و فصل پرونده فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران که بارها راستی آزمایی شده و به تایید جامعه جهانی هم رسیده، به هر دری زده است و حتی گفته می شود که این رژیم در خروج دونالد ترامپ از توافق موسوم به برجام در سال ۲۰۱۸ نقش برجسته ای داشته است.

اکنون نیز نفتالی بنت جانشین بنیامین نتانیاهو ، طی ماه های اخیر برای شکست مذاکرات وین از واشنگتن تا مسکو و پایتخت های اروپایی و اخیرا منطقه خلیج فارس را در نوردیده است.

این درحالی است که به تعبیر یک مقام آشنا با فضای مذاکرات، "گفت‌وگوها میان ایران و گروه ۱+۴ تکمیل شده و خط پایان در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده است"، به بیان دیگر پرونده هسته ای ایران در بخش های فنی و حقوقی بسته شده و همه چیز به تصمیمات سیاسی طرف مقابل موکول شده است.

جمهوری اسلامی ایران همواره تاکید داشته که برای دست یابی به توافق خوب، قابل اتکا و پایدار آمادگی دارد و هرچقدر طرف مقابل اراده جدی تری برای پذیرش سازوکارهای مد نظر جمهوری اسلامی ایران برای لغو تحریم‌ها داشته باشد در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توان به توافق دست پیدا کرد.

علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران با بیان اینکه زمان تصمیم‌گیری طرف‌های غربی فرا رسیده تصریح کرده است؛ «واقع‌بینی، خودداری از زیاده‌خواهی و توجه به تجربه ۴ سال گذشته، لازمه دستیابی به توافق نهایی است.»

اخبار مرتبط:
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند

فروزنده گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که هنوز ناکارآمدی دولت قبل و خدماتی که طی دو سال و نیم از سوی دولت آقای رئیسی انجام شده را فراموش نکرده‌اند.

مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است