کد خبر : 180295
انتشار : ۱۴۰۰/۱۱/۰۵ - 15:02
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

در دهه فجر منتظر خبرهای خوش باشید

در دهه فجر منتظر خبرهای خوش باشید

به گزارش مدارا، علی بهادری جهرمی روز سه‌شنبه در نشست خبری با تبریک میلاد حضرت زهرا و روز زن به همه بانوان به ویژه بانوان خبرنگار و اصحاب رسانه، گفت: در امتداد سیاست توسعه متوازن روابط بین المللی با کشورهای جهان و سیاست متنوع‌سازی و متوازن‌سازی حوزه سیاست خارجی با اولویت قرار دادن کشورهای همسایه و منطقه‌ای که مباحث اقتصادی از اولویت برخوردار است، پس از سفر رییس‌جمهور به تاجیکستان و ترکمنستان، آیت‌الله رئیسی به همراه برخی وزرا سفری دو روزه به روسیه داشت.

وی افزود: با توجه به شرایط کرونایی موجود در روسیه که بیش از ۷۰۰ کشته در روز وجود داشت، شرایط برگزاری سفر چندان مساعد نبود اما به‌دلیل برنامه از قبل طراحی شده و جلوگیری از تأخیر در حصول اهداف و نتایج، این‌گونه طراحی شد که سفر با رعایت پروتکل هایی مبتنی بر حفظ احترام متقابل انجام شود.

سخنگوی دولت با پربار خواندن سفر رییس‌جمهوری کشورمان به مسکو، خاطر نشان کرد: جلسه رسمی کاری در کاخ کرملین بدون محدودیت زمانی برگزار شد و احترام متقابل کاملاً در جلسه حکمفرما بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: علاوه بر این به دعوت رسمی مجلس دوما جلسه‌ای در دوما برگزار شد که با سخنرانی کم نظیر رییس‌جمهور همراه بود و دیدار با فعالان علمی در دانشگاه دولتی مسکو و همچنین فعالان اقتصادی روسیه و جوامع دینی و فرهنگی از دیگر برنامه‌های این سفر بود.

سخنگوی دولت با بیان اینکه مردم به زودی شاهد آثار و نتایج سفر رییس جمهور به روسیه خواهند بود، تصریح کرد: در این سفر موضوعات دو جانبه و چند جانبه در تمامی حوزه‌ها مطرح شد و توافقات گسترده و اشتراکات عمیقی به وجود آمد و قراردادهایی نیز در حوزه نفت و راه‌آهن بین دو کشور منعقد شد.

وی افزود: این حجم از جلسات کاری، احترامات متقابل و برنامه‌های تدارک دیده شده در این بازه زمانی کوتاه به نوعی کم نظیر بود و تقریباً در تمامی موضوعات اقتصادی و تجاری که محور اصلی مباحث سفر بود، و همچنین مسائل سیاسی، علمی و فرهنگی، نظامی و دفاعی بحث و تبادل نظر شد.

بهادری جهرمی ادامه داد: برخی توافقات هم پس از نشست رؤسای جمهور که جلسه کاملاً کاری و نتیجه‌محور و عمل‌گرایانه بود به مقامات ذی‌ربط دو کشور ابلاغ شد و جلسات هماهنگی برای اجرای تمام توافقات در زمینه توسعه تجارت خارجی دو طرف، توسعه صادرات ایران به روسیه، تسهیل و کمک‌هایی که در حوزه تعرفه‌های وارداتی در حوزه کالاهای اساسی صورت می‌گیرد و همکاری‌های مشترک به‌ویژه در حوزه‌های ترانزیتی و تکمیل کریدورهای موجود نیز بلافاصله آغاز شد.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت درباره سیل در جنوب کشور به ویژه استان کرمان، گفت: پیش بینی‌ها بر وقوع سیل دیگری در این مناطق وجود داشت که برای جلوگیری از خسارت جانی و مالی هشدارهای لازم به این استانها داده شده بود.

بهادری جهرمی افزود: اعضای کابینه ۶ سفر کاری بعد سیل داشت که یکی از آن سفر برنامه ریزی نشده رییس جمهور بلافاصله بعد از سفر روسیه بود.

وی ادامه داد: ۷۵ میلیاردتومان استاندار کرمان اعتبار برای حالت اضطرار اعلام کرده است که پرداخت شده است.

انتشار جزییات قراردادها در شرایط جنگ اقتصادی به صلاح نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره آمار فروش نفت گفت: در شرایط جنگ اقتصادی جزئیات قراردادها و نحوه فروش و استردادها به صلاح نیست.

وی در عین حال متذکر شد: رییس‌جمهور بارها تأکید کرد که دولت اجازه نخواهد داد تحریم ها مانع فروش نفت و توسعه صادرات شود.

بهادری جهرمی با بیان اینکه آمار فروش نفت و بازگشت ارز حاصل از فروش نفت در وضعیت قابل قبولی قرار دارد، ادامه داد: دولت در مسأله تامین ارز با مشکلی مواجه نیست و برای اطلاع از اینکه فروش نفت وجود دارد یا نه، خواهش می‌کنم این موضوع از خود مسئولان مربوطه در دولت پرسیده شود.

سخنگوی دولت در بخش دیگری از این نشست در پاسخ به سؤالی درباره دستاوردهای سفر به روسیه و اینکه برخی تلاش می‌کنند دستاوردهای دولت در سایه تنازعات سیاسی و جناحی مکتوم بماند، گفت: برای ارزیابی سفر شاخص‌های اصلی استقبال گرم، انجام برنامه‌های سفر و تحقق آن اهداف سفر است که هر سه شاخص در سفر روسیه روشن بوده است.

وی افزود: تکثر برنامه‌ها، شرکت در جلسه رسمی دوما، ‌ جلسه رسمی با رییس‌جمهوری روسیه در کاخ کرملین و  شرکت در دانشگاه دولتی در کنار جلساتی با فعالان اقتصادی، دانشگاهی و مقامات دینی در زمانی کمتر از دو روز، نشان‌دهنده استقبال گرم و مناسب برای سفر در این شرایط کرونایی حاد در روسیه است.

سخنگوی دولت گفت: بخشی از دستاوردهای سفر رییس‌جمهور به روسیه اعلام شده که بهره‌برداری از خط اعتباری موجود و توافق برای افزایش خط اعتباری ۵ میلیاردی به ۱۰ میلیارد دلار در گام نخست از جمله آنهاست که یک دستاورد قابل توجهی به حساب می‌آید.

بهادری جهرمی ادامه داد: علاوه بر این توافقات، در تمامی حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری توافقاتی داشته‌ایم که برای نمونه در حوزه صادرات برای توسعه صادرات صیفی‌جات تا بیش از سه برابر وضع موجود توافق شده است و توافقاتی هم برای حل برخی مشکلات موجود در فرایند صادرات برخی محصولات صورت گرفته که کمیته‌ای از طرف روس‌ها به ایران اعزام خواهد شد و  سفری را هم مقامات مربوطه از وزارت جهاد کشاورزی به روسیه خواهند داشت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: در حوزه راه‌آهن و کریدور هم توافقات بسیار خوب اجرایی حاصل شده و حتی قراردادهایی در این زمینه منعقد شده و برخی رایزنی‌ها هم در مرحله مقدمات برای انعقاد قرارداد در حال انجام است.

بهادری جهرمی ادامه داد: برخی که اصرار دارند در حوزه بین الملل نگاه محدودی به برخی کشورهای خاص داشته باشند و دنبال حاشیه‌ها هستند اما سیاست و شعار این دولت بر اساس وعده‌ای که به مردم داده است؛ نگاه متوازن و متعادل به کشورهای مختلف جهان برای توسعه حوزه تجارت خارجی و روابط بین الملل است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وعده‌های دولت، گفت: اولین وعده اولویت دادن به حفظ سلامت مردم بوده است. مطابق آن اولویت‌دهی اقتصادی در دستور کار دولت قرار گرفت. به تدریج شاهد خبرهای خوب در حوزه اقتصادی خواهیم بود که زمان لازم برای مشاهده اقدامات لازم است.

مردم در دهه فجر منتظر خبرهای خوش باشند

بهادری جهرمی افزود: چندین خبر خوب هم در دهه مبارک فجر برای مردم داریم که در بخش های مختلف به اطلاع مردم خواهد رسید اما دو خبر خوب و مهم را امروز در حوزه اقتصادی داریم.  

سخنگوی دولت گفت: خبر خوب اول در حوزه اقتصادی اینکه وعده های رئیس جمهور برای تسهیل پرداخت وام به مردم محقق و عملی شد و تمامی متقاضیان تسهیلات خرد که رتبه اعتباری آنها B، A و C است، می‌توانند تا سقف ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق خود و نیز برای دریافت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، باز هم بدون نیاز به ضامن و با ارائه گواهی کسر از حقوق به همراه یک سفته یا چک، اقدام کنند.

وی افزود: خبر خوب دوم اینکه وعده رئیس جمهور برای استرداد سود مازاد بانکی به نقطه عملیاتی و اجرایی رسید و اگر نرخ سود تسهیلات بانک‌ها بالاتر از نرخ مصوبه شورای پول و اعتبار باشد، بانک‌ها مکلف هستند مبلغی را که برای این منظور گرفتند برگردانند.

درخواستی از رییس فیفا برای دیدار با رییس جمهور دریافت نشده است

بهادری جهرمی در پاسخ به خبرنگاری درباره خبر آمدن رییس فیفا به ایران و دیدار با رییس جمهور و زمان این دیدار، گفت: درخواستی از رییس فیفا برای دیدار با رییس جمهور تاکنون حاصل نشده و چنین برنامه ای در دستور کار رییس جمهور وجود ندارد.

سخنگوی دولت درباره اینکه درباره برخی اعتراضات صنفی به شرایط معیشتی، گفت: دولت سیزدهم در شرایط نابسامان اقتصادی و همراه با اعتراضات مختلف صنفی برسر کار آمد که غالبا به دلیل سوءتدبیرها و سوء مدیریت‌ها و بعضا به  دلیل وعده‌های نادرست و نگاه بخشی است.

وی افزود:  مدیریت این امر نیازمند صرف زمان و برنامه‌ریزی مناسب برای حوزه‌های زیرساختی در اقتصاد است. در لایحه بودجه هم برای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها همین مساله تدبیر شد. بنابراین اصلاح ضروری است و دولت و مجلس روی آن اتفاق نظر دارند که آثار منفی روی مردم عادی و طبقات پایین جامعه نداشته باشد و حتما جبران شود.  

بهادری جهرمی ادامه داد: کمیسیون تلفیق درحال بررسی روشهای مختلف برای جبران و حل این مشکل اقتصادی است. توزیع ارز ترجیحی یکی از عامل‌های اصلی مشکلات اقتصادی است و همین اعتراضات هم دلیلی اصلی‌اش توزیع یارانه و ارز ترجیحی است. آنچه مهم است برنامه‌ریزی برای شیوه حل این مشکل است.

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: اعلام بازگشایی یا تعطیلی دانشگاه‌ها بر طبق نظر اعلام ستاد کرونا است که باید بر طبق نقشه کرونایی کشور و میزان واکسیناسیون عمومی در کنار توجه به سلامت عمومی دانش آموزان و دانشجویان و استادان و جوانب دیگر مسئله از جمله رشد علمی و آموزشی و جبران عقب ماندگی‌های دوسال گذشته هم در نظر گرفته می‌شود.

وی، رعایت فاصله گذاری و بهداشت عمومی و شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله ماسک را ضروری عنوان کرد و گفت:‌ اولویت دولت، سلامت مردم است اما باید توجه داشت نباید نسبت به جوانب دیگر از جمله رشد علمی و آموزشی کم توجهی صورت گیرد. البته در موارد و مناطق خاص که ممکن است شیوع کرونا با شرایط متفاوتی روبرو شود تصمیم گیری به مقامات استان واگذار شده است.

موضوع توافق موقت در دستور کار ایران نیست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره پیشنهاد توافق موقت برای احیای برجام در روسیه، گفت: همانطور که بارها اعلام شده موضوع توافق موقت در دستور کار جمهوری اسلامی ایران نیست و تیم مذاکره کننده متمرکز بر رفع تحریم‌های ظالمانه به شکل پایدار و مطمئن است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در سفر به روسیه بحثی درباره قرارداد موقت نشده و بر بازگشت همه طرفها به برجام و لغو موثر همه تحریم‌ها تاکید شده است.

وی همچنین در پاسخ به خبرنگاری که گفت در روزهای اخیر با وجود بارش‌های فراوان و سیل در اهواز شاهد آبگرفتکی نظیر سال‌های گذشته نبودیم و خواستار تشریح اقدامات دولت برای بهبود این وضعیت شد، اظهارد داشت: طرح شبکه فاضلاب شهر اهواز در طول ۳۰ سال گذشته حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پس از روی کار آمدن دولت جدید و متعاقب آن سفر دولت به استان خوزستان تصمیم گرفته شد این طرح طی دو سال به اتمام برسد و در عین حال یک طرح اضطراری نیز جهت مدیریت وضع موجود در پاییز سال جاری اجرا شد.

سخنگوی دولت یادآور شد: طی چهار ماه اخیر طرح اضطراری جمع‌آوری آب‌های سطحی و فاضلاب شهر اهواز در بیش از ۱۰۰ جبهه کاری اجرا و به گونه‌ای انجام شد که در راستای اجرای طرح اصلی باشد و از دوباره‌کاری جلوگیری شود.  

وی اضافه کرد: خوشبختانه در طی سه مرحله بارش در استان خوزستان و شهر اهواز مشکل حادی رخ نداد و معضلات دو سال گذشته به کمترین میزان رسید و تا ۸۰ درصد موارد شاهد معضلات گذشته نبودیم و در عین حال در برخی نقاط نیز (حدود ۱۰ نقطه از ۱۰۰ نقطه بحرانی) مشکلاتی بروز کرد که ظرف چند ساعت برطرف شد.

سخنگوی دولت، تکمیل طرح آبرسانی غدیر را از دیگر طرح‌های مهم استان خوزستان عنوان کرد که بر اساس آن ۵۲ درصد جمعیت استان از آب شرب مناسب بهره‌مند می‌شوند و خاطر نشان کرد: این طرح تا دوسال آینده به‌طور کامل به اتمام خواهد رسید و در عین حال یک طرح اضطراری ۸ ماهه تأمین آب شرب با کیفیت در همین راستا نیز اجرا شده که تا قبل از تابستان ۱۴۰۱ میزان آب شرب ۵۲ درصد جمعیت شهری و روستای خوزستان را از ۱۰ متر مکعب در ثانیه به ۲۰ متر مکعب در ثانیه افزایش خواهد داد و کیفیت آب شرب نیز به دو برابر افزایش خواهد یافت.

بهادری جهرمی ادامه داد: طرح تأمین آب شرب غدیر در افق ۱۴۲۵ قرار بوده که به ۲۵ متر مکعب بر ثانیه افزایش یابد که در این دولت موفق شدیم به گونه‌ای آن‌ را اجرا کنیم که ظرف مدت ۸ ماه به ۲۰ متر مکعب بر ثانیه برسد و ۸۰ درصد راه ۲۵ ساله را طی ۸ ماه و تا قبل از تابستان آینده طی خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا لایحه رتبه‌بندی معلمان به‌دلیل مخالفت دولت با اجرای آن از سوی شورای نگهبان بازگشت خورده است، گفت: این لایحه به‌رغم مشکلات متعددی که برخوردار بود و بدون کار کارشناسی لازم و پیش‌بینی منابع پایدار در آخرین روزهای دولت قبل ارائه شده بود، دولت با احترام به جایگاه معلمان با آن موافقت کرد.

هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نشده است

بهادری جهرمی درباره درخواست‌های آمریکا برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران که محور سؤال یکی از خبرنگاران بود، اظهار داشت: درخواست مذاکره از سوی آمریکا به طرق مختلف مطرح شده بود اما هیچ مذاکره مستقیمی بین ایران و آمریکا انجام نشده است.

سخنگوی دولت همچنین در پاسخ به سؤالی درباره اینکه هشت ماه از امضای «برنامه اجرایی اقدام مشترک ایران و روسیه برای لغو روادید سفرهای گروهی» می‌گذرد اما هنوز این برنامه به مرحله اجرا نرسیده و ویزایی بین دو کشور لغو نشده است، توضیح داد: این توافق هم مشابه توافقات دیگر به دلیل نگاه توسعه نامتوازن معطل مانده بود که امروز در دستور کار دولت است‌ اما امکان اجرای این توافق منوط به ثبات شرایط کرونا و محدودیت‌های مربوط به آن است.

وی در خصوص برخی شنیدها مبنی بر احتمال ملاقات رییس فیفا با آیت‌الله رئیسی نیز اعلام کرد: تاکنون چنین درخواستی مطرح نبوده و در برنامه‌های رییس‌جمهور نیز چنین ملاقاتی در دستور کار نیست.

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤال دیگری درباره برخی اعتراضات صنفی و معیشتی گفت: شرایطی که دولت سیزدهم روی کار آمد شرایط نابسامانی اقتصادی و اعتراضات صنفی است.  

بهادری جهرمی درباره مذاکرات ایران و عربستان و چگونگی روند بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران به دنبال روابط متوازن با همه کشورهای همسایه و منطقه است.

وی افزود: جمهوری اسلامی همیشه از صلح و ثبات در منطقه استقبال کرده و می‌کند و مدافع صلح و ثبات و پایان جنگ در منطقه است.

آماده بازگشایی متقابل سفارتخانه‌های ایران و عربستان هستیم

بهادری جهرمی ادامه داد: تاکنون چهار دور مذاکره با عربستان با میزبانی عراق انجام شد. چند نفر برای نمایندگی ما در سازمان همکاری‌های اسلامی جهت بازگشایی کنسولگری به جده اعزام شدند و آماده بازگشایی سفارتخانه‌ها هم هستیم اما هنور توافقات نهایی در این زمینه حاصل نشده است.

رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت در واکنش به اقدام رییس دستگاه قضا در مقابله با زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز و تخریب یک ساختمان متعلق به قوه قضاییه گفت: اقدام رییس قوه قضاییه مبنی بر تخریب این ساختمان اقدام مناسبی بود که شاهد این قبیل اقدامات در دو قوه مجریه و قضاییه هستیم. پابه‌پای این اقدامات برای جلوگیری از تخریب اراضی ملی دولت سعی دارد برنامه‌ریزی لازم برای جلوگیری از تصرف جدید داشته باشد که اجرای کامل طرح کاداستر (حدنگاری) به این موضوع کمک می‌کند.

وی افزود: همچنین پایش الکترونیکی داده‌های مکان‌محور که از اقدامات خوب دولت با همکاری دستگاه قضایی است که در اصفهان به صورت آزمایشی درحال اجرایی شدن است.

بهادری جهرمی گفت: رییس‌جمهور در گزارش ارائه شده در حوزه زمین‌خواری در نشست هیأت دولت، دستور داد کادر و ساختار سازمان امور اراضی تقویت و حمایت‌های لازم از این مجموعه اعمال شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به خبرنگاری که اظهار داشت بانک‌های دولتی در حال حاضر هیچ وامی پرداخت نمی‌کنند، گفت: تأکید و دستور رییس‌جمهور به بانک‌ها مبنی بر بازنگری و تغییر این روند بود که این بازنگری به زمان نیاز دارد.

وی با قدردانی از آن دسته از مدیران بانک‌های دولتی که خودشان پیشگام اجرای دستور رییس‌جمهور شدند، متذکر شد: این تصمیم ۴۸ ساعت قبل اعلام شده که هنوز بانک‌ها ابلاغ نکرده‌اند اما فعلاً مدیرعامل بانک سپه خبر ابلاغ را متتشر کرده است.

دولت و مجلس در تعامل و همکاری کامل هستند

بهادری جهرمی در پاسخ به سؤال دیگری درباره تعاملات دولت و مجلس گفت: امروز زمان خدمت به مردم است. مردم منتظر حل مشکلات هستند. امروز وقت کار و تلاش است و دولت وارد حاشیه‌ها نمی شود. دولت و مجلس برای حل مشکلات مردم همسو و در تعامل و همکاری کامل هستند.

وی افزود: رأی اعتماد بالای مجلس به کابینه و همراهی در موضوعات کلان و اساسی و حضور دائمی وزرا در کمیسیون‌های مجلس، نشانه تعامل گسترده دو قوه با یکدیگر است.

سخنگوی دولت با بیان این که وظیفه نظارتی مجلس برای بهبود حکمرانی می‌تواند مؤثر باشد، ادامه داد: اختلاف‌نظر در موضوعات مختلف طبیعی و برای ارائه راهکار مناسب راهگشا است. سطح دسترسی نمایندگان به شخص رییس‌جمهور و تک‌تک وزرا بیش از هر زمانی و بلکه شاید بیش از همه ادوار پیش‌از این بوده است.

وی با بیان اینکه تا پایان آذر ماه بالغ‌ بر ۱۶۰۰ مرتبه وزرا با نمایندگان دیدار داشته‌اند، ادامه داد: حداقل ۱۷۲ نماینده دیدار مستقیم با رییس‌جمهور داشتند و صحبت‌های خود را در قالب مجامع استانی تک‌تک بیان کرده‌اند که البته این به‌غیر از همه دیدارهایی است که رییس‌جمهور دارد.

بهادری جهرمی افزود: رییس‌جمهور هفت بار در این مدت به مجلس رفته‌اند که این نشانه توجه ویژه دولت به مجلس است. همچنین از شروع دولت سیزدهم تا ابتدای دی ماه اعضای کابینه دولت مردمی ۷۹۶ مورد با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی ملاقات داشته و پاسخگوی سؤالات آنها بوده‌اند و ۸۷۰ بار هم نمایندگان در محل وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های دولتی با وزرا برای پیگیری امور دیدار داشته‌اند.

وی ادامه داد: از شروع دولت سیزدهم تا ابتدای دی ماه ۵۷۷ مورد معاونین پارلمانی و مدیران کل امور مجلس وزارتخانه‌ها در محل مجلس شورای اسلامی حاضر و پاسخگوی سؤالات نمایندگان مجلس شورای اسلامی بوده‌اند.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال دیگری درباره جزییات جلسه رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت با مدیرعاملان بانک‌های دولتی و خصوصی، گفت: رییس جمهور جلسه خوبی با مدیران عامل تمام بانک‌های خصوصی و دولتی داشت. نکاتی از سوی آنها مطرح شد. رییس جمهور دستوراتی را در آن جلسه دادند و ضمن تاکید بر بسیاری از نکات اعلام شده در جلسه باید اعلام کنم که نگاه‌ها به جایگاه مهم و خطیری که نظام بانکی به عنوان ستون فقرات تامین مالی اقتصادی کشور دارد و حفظ و تقویت و تصویب این جایگاه به عنوان امانت داران از اموال مردم و اصلاحات ساختاری در نظام و مقررات حوزه بانکداری بسیار مشترک و نزدیک بود.  

بهادری جهرمی افزود: مقرر شد کارگروهی زیر نظر وزیر اقتصاد و با همکاری بانک مرکزی به منظور بازنگری در نظامات بانکی تشکیل شود.

سخنگوی دولت گفت: کلیدواژه بیانات در این جلسه این بود که در حوزه تسهیلات خرد نباید به تضییقات تبدیل شود و باید کمک کار مردم باشد و در مقابله با بدعهدان و بدحسابان باید جدی برخورد کنند و گزارش آن برای مردم ملموس باشد و بانک باید حامی صنعتگران و تولیدکنندگان باشد.

وی درباره ساماندهی بازار سرمایه، گفت: مسیر حمایت دولت از بورس مستمر ادامه دارد. کارگروهی به ریاست معاون اول، معاون اقتصادی رییس جمهور، وزیر اقتصاد، سازمان بورس و دیگر اعضای  اقتصادی دولت تشکیل شده و نظر صاحبنظران دریافت شد و بسته پیشنهادی ۱۰ بندی برای حمایت از بازار سرمایه در حال تدوین است.

بهادری جهرمی افزود: درباره رمزارزها هم ستاد هماهنگی اقتصادی دولت جلسات متعددی را برگزار و این مساله مورد بررسی قرار داد.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است