کد خبر : 180015
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۲۸ - 12:18
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

کدام شهرها خواهر خوانده رفسنجان هستند؟

کدام شهرها خواهر خوانده رفسنجان هستند؟

به گزارش مدارا، سید عباس حسینی صبح امروز ۲۸ دی ماه در جمع خبرنگاران ادیپلماسی شهری را به عنوان یکی از راهبردهای بنیادین شهرداری رفسنجان در مسیر توسعه و برندینگ شهری، جذب سرمایه گذاری، ارتقای گردشگری و مناسبات میان فرهنگی دانست و ظهار کرد: با گسترش روند جهانی شدن جدای از دولت ها، کنشگران جدیدی در سطوح محلی و شهری وارد عرصه بین المللی شده اند که دیپلماسی شهری با نگاه به شهرها به عنوان بازیگرانی مستقل، ارتباطات و تعهدات شهرها را در عرصه بین المللی، مورد مطالعه قرار می دهد.

وی بیان کرد: امروزه این نوع از دیپلماسی در سطح جهان توانسته در قالب ارتباط شهرها با یکدیگر، به عنوان ابزاری در جهت نیل به توسعه شهری و بالارفتن کیفیت زندگی شهروندان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی افزود: در این راستا پیوند خواهر خواندگی در سطح جهان، یکی‌از مهمترین و متداول ترین ابزارهای دیپلماسی شهری به شمار می رود که در ایران نیز حدود ۶۰ شهر با شهرهای مختلف جهان خواهر خوانده هستند که در استان کرمان نیز بم و کرمان به این مسئله ورود پیدا کرده اند.

حسینی خاطرنشان کرد: هم رده بودن شهرها در بخش های مختلف از جمله جمعیت، اقتصاد، هویت های فرهنگی از الزامات ضروری پیوند خواهر خواندگی است که بر این اساس شهرهای مختلفی در سطح جهان وجود دارند که با رفسنجان از نقاط اشتراک برخوردار هستند.

مشاور ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رفسنجان عنوان کرد: رفسنجان در سه حوزه مس، پسته و بنای خشتی، هویتی جهان شهری دارد؛ اما متأسفانه به اهمیت آن در مسیر توسعه، برندینگ و هویت شهری توجه شایان نشده و رفته رفته این مسئله به جایی رسیده که برخی شهرها، طلایه داری پسته و مس رفسنجان در جهان را به نام خود ثبت کرده اند و این ناشی از عدم توجه مدیران و مسئولان شهر در ادوار مختلف بوده است.

به گفته وی این سه هویت جهانی رفسنجان، مهمترین پتانسیل پیوند خواهرخواندگی و تحقق شهر توسعه یافته از مجرای مناسبات بین المللی است.

حسینی تصریح کرد: شهرداری رفسنجان پس از انجام مطالعات اولیه، پیشنهاد خواهر خواندگی با ۱۴ شهر از کشورهای شیلی، مکزیک، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه، ازبکستان، مالی و بورکینافاسو را بر اساس شاخص های مختلف و اشتراکات موجود، به وزارت خارجه اعلام کرده که این مسئله از سوی این وزارت خانه در حال بررسی است اما جهت تسریع و قانون مند شدن آن نیازمند مصوبه شورای شهر هستیم که امید است با همراهی شورا این اتفاق رخ دهد.

مشاور ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رفسنجان با بیان اینکه ارتباط گیری با شهرداران این شهرها برای رسیدن به نقاط اشتراک نیز آغاز شده است، افزود: پیوند خواهر خواندگی روندی طولانی مدت همراه با پیچیدگی های اداری و خاص است و اگر ما بتوانیم در این دوره حتی با یک شهر در سطح جهان، پیوند خواهر خواندگی بر قرار کنیم، رضایت بخش خواهد بود.

حسینی درباره مزایای دیپلماسی شهری و خواهر خواندگی برای یک شهر گفت: دیپلماسی شهری را می توان مرکز تلاقی گونه های مختلف دیپلماسی از جمله دیپلماسی عمومی، دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی ورزشی، دیپلماسی گردشگری و دیپلماسی اقتصادی دانست؛ زیرا شهرها به عنوان بازیگرانی بین المللی در مقام ارتباط با یکدیگر، زمینه تحقق گونه های دیگری از دیپلماسی را خارج از رویه های دولتی که گاها عرصه تضادها و کشمکش هاست، فراهم می کنند و مناسبات مختلف، راحت تر و بدون‌ واسطه انجام می شود.

وی ادامه داد: افزایش سرمایه گذاری، تنوع بازارهای صادراتی، توسعه گردشگری، تبادلات فرهنگی، توسعه زیرساخت های مختلف شهری با استانداردهای بین المللی، اشتغالزایی، معرفی و ارائه یک شهر در عرصه جهانی و مبادلات دانشگاهی، از مزایای مهم این اقدام است.

مشاور ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رفسنجان همچنین از رویکرد جریان هایی که راهبرد فعالیت های بین المللی شهرداری رفسنجان را بر نمی تابند انتقاد کرد و گفت: امیدواریم با درک عمومی از تحولات و راهبردهای تازه توسعه، اهمیت گسترش ارتباطات بین المللی نیز برای همگان مشخص شود.

اخبار مرتبط:
آیا لمینت دندان درد دارد؟
آیا لمینت دندان درد دارد؟

روش‌های بسیاری برای ترمیم دندان‌ها و ایجاد ظاهری مناسب برای آن‌ها ایجاد شده است. با بهره‌گیری از این روش‌ها می‌توانید دندان‌هایی زیبا و لبخندی دلنشین را تجربه کنید. از جمله پرکاربرد‌ترین روش‌های درمانی و زیبایی دندان می‌توان به لمینت دندان اشاره کرد. با استفاده از لمینت می‌توان به اصلاح فرم و رنگ دندان‌ها پرداخت. بیش‌تر افرادی که قصد استفاده از لمینت دندان را دارند، با این سوال مواجه می‌شوند که آیا لمینت دندان درد دارد؟ در پاسخ به این سوال می‌توانیم بگوییم که روند کلی لمینت دندان بدون درد است. در ادامه به بررسی لمینت دندان پرداخته و نکاتی را بیان می‌کنیم که لمینت در آسان‌ترین روش انجام شود.

تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است
تامین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان در دستور کار استانداری است

استاندار اصفهان گفت: تأمین اعتبار سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ در دستور کار استانداری است.

اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه
اسکان ۳۶۶ هزار مسافر تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی در مدارس اصفه

اصفهان - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان از پذیرش بیش از ۳۶۶ هزار مسافر نوروزی توسط آموزش و پرورش اصفهان تا نهمین روز از تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳ خبر داد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است