کد خبر : 179536
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۱۸ - 12:09
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ورزشکاران چرا ایست قلبی می کنند؟

ورزشکاران چرا ایست قلبی می کنند؟

به گزارش مدارا، مرگ ناگهانی قلبی به مرگ هایی اطلاق می شود که به صورت غیر قابل انتظار از شروع علائم قلبی رخ می دهد و در این بین ایست قلبی در بین ورزشکاران کمتر و بیش از ۳۵ سال دلایل خاص و شایعی دارد.

ورزشکاران کمتر از ۳۵ سال

بر اساس این مطلب که از سوی محمود امرایی، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و از سوی فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته، ‌ در رابطه با علل مرگ ناگهانی ورزشکاران در حین مسابقه و تمرین آمده است: شایع ترین علل مرگ ناگهانی قلبی در ورزشکاران جوان (زیر ۳۵ سال) شامل کاردیومیوپاتی هیپرتروفی، ناهنجاری مادرزادی عروق کرونر قلب، میوکاردیت، پارگی آنوریسم آئورت و دیس پلاژی آرتیموژنیک بطن راست است.

ورزشکاران بیش از ۳۵ سال

همچنین شایع‌ترین علت مرگ ناگهانی قلبی در ورزشکاران بالای ۳۵ سال، تصلب شرایین و شایع‌ترین علت مرگ ناگهانی قلبی در افرادی که بیماری زمینه ای قلبی ندارند، ضربه شدید به قفسه سینه و آریتمی قلبی است.

توصیه مهم

به تمام ورزشکاران حرفه ای و نیمه حرفه‌ای توصیه می‌شود هرساله با مراجعه به متخصص طب ورزشی، یا متخصص قلب و عروق و انجام اتوکاردیوگرافی، تست ورزشی و سایر اقدامات تشخیصی از وقوع مرگ ناگهانی قلبی در میادین ورزشی جلوگیری کنند.

اخبار مرتبط:
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد
آمریکا، سپاه پاسداران را تحریم کرد

طی چند روز گذشته اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (اوفک) شش نهاد، یک فرد حقیقی و دو نفتکش را تحریم کرد.

جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است
جو بایدن: ولادیمیر پوتین یک قصاب است

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر به همتای روس خود را «قصاب» توصیف کرد.

بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد
بیش از ۵۵ هزار درخواست برای استیضاح وزیر کار امضاء شد

این کارزار تا هشتم فروردین‌ماه، ۵۵۸۴۴ امضا داشته است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است