کد خبر : 179094
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۷ - 23:55
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

ترکیه به خاک عراق تجاوز کرد

ترکیه به خاک عراق تجاوز کرد

به گزارش مدارا، رسانه های عراقی سه شنبه شب به نقل از معاون شهردار « ماوت » در استان سلمیانیه گزارش دادند که جنگنده های ترکیه در ساعت ۱۶ و ۴۵ دقیقه روز سه شنبه به وقت محلی، چندین منطقه در استان سلیمانیه از جمله اطراف روستای « کلاله » از توابع شهرستان « شارباجیر» ، منطقه « دوکانیان » و « کومسید » را در دامنه کوه‌های آسوس بمباران کردند که باعث وحشت مردم شد.

پایگاه اطلاع رسانی شفق نیوز بدون ذکر نام این مقام محلی به نقل از وی اضافه کرد که این بمباران تلفات جانی نداشت .

وی افزود: چوپانان روستای کلاله گوسفندان خود را در آن منطقه چرا می کنند و ما به عنوان مدیریت شهر « ماوت » نگران این حملات هستیم که همیشه باعث وحشت و ترس در بین شهروندان می شود.

مناطقی از اقلیم کردستان عراق به دلیل درگیری‌ بین حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) و ارتش ترکیه همواره مورد بمباران هوایی و توپخانه‌ای ترکیه قرار دارند.

پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از یک منبع نظامی که به نام وی اشاره ای نشده است، اضافه کرد: جنگنده های ترکیه از صبح سه شنبه برای چهاردهمین بار مناطق مرزی بین روستاهای « ببیادی » و « کاریا» در منطقه جمانکی از توابع شهرستان العمادیه را بمباران کردند.

وی بدون ارائه جزئیات بیشتر از نتایج این حملات گفت: این بمباران پایگاه های حزب کارگران کردستان ( پ.ک.ک ) در آن مناطق را هدف قرار داد. 

دور تازه حملات آنکارا به شمال عراق از زمین و هوا علیه پ ک ک از خرداد سال گذشته (۹۹) آغاز شده است و در این مدت صدها نفر از دو طرف کشته شده اند.

دولت عراق در این مدت بارها به علت نقض حاکمیت سرزمینی این کشور به ترکیه اعتراض کرده است، اما با این وجود عملیات نظامی آنکارا همچنان در شمال عراق ادامه دارد.

ترکیه پ ک ک را سازمان تروریستی می داند و از دهه ۱۹۸۰ میلادی دو طرف علیه هم وارد نبرد مسلحانه شده اند.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است