کد خبر : 178953
انتشار : ۱۴۰۰/۱۰/۰۵ - 16:33
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

چین یک ماهواره جدید پرتاب کرد

چین یک ماهواره جدید پرتاب کرد

به گزارش مدارا از شینهوا، این ماهواره منابع موسوم به ZY-۱E ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی با یک راکت "لانگ مارچ – ۴سی" پرتاب شد.

این ماهواره ساخته شده توسط آکادمی فناوری فضایی چین در مدار سنکرون خورشیدی کار خواهد کرد و یک دوربین نزدیک مادون قرمز و یک دوربین طیفی و یک دوربین مادون قرمز حمل می کند.

پیش از این نیز یک ماهواره منابع به نام ZY-۱D روز ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۹ به مدار زمین پرتاب شده بود. این دو ماهواره یک شبکه برای تامین نیاز کنونی برای تحقیقات و دریافت داده‌های مربوط به منابع طبیعی، اکتشاف منابع معدنی و نظارت بر محیط زیست، تشکیل خواهند داد.

این ماهواره‌ها همچنین خدماتی برای بخش‌هایی مانند کاهش فجایع، حفاظت از محیط زیست، توسعه مسکن، حمل ونقل و کشاورزی ارائه خواهند داد.

راکت حامل "لانگ مارچ – ۴ سی" همچنین یک ماهواره متعلق به دانشکده ۱۰۱ پکن را به مدار فرستاد. این ماهواره تجهیزاتی مانند دوربین کوچک تصویربرداری، تجهیزات پردازش هوشمند و تجهیزاتی برای انجام آزمایش‌هایی درباره تولید ترموالکتریک نیمه‌رسانا حمل می‌کند. این ماهواره آزمایش‌های علمی و فنی و سایر فعالیتهای علمی پرطرفدار برای دانشجویان انجام خواهد داد.

اخبار مرتبط:
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است
روزنامه دولت: عملکرد روحانی در شورایعالی امنیت ملی افتضاح بود؛ عملکرد رئیسی عالی است

روزنامه ایران با تعریف و تمجید از عملکرد رئیسی در شورای عالی امنیت ملی به حسن روحانی حمله کرده است!

فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد
فضائلی: در حوزه حجاب کار‌های بی‌قاعده نباید صورت بگیرد

عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب گفت: به تازگی برخی مسؤولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است