کد خبر : 177945
انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ - 22:52
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

سیدابراهیم رئیسی وارد عشق آباد شد

سیدابراهیم رئیسی وارد عشق آباد شد

به گزارش مدارا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیات عالی‌رتبه همراه، شنبه شب با استقبال رسمی قربان قلی بردی محمدف رییس جمهور ترکمنستان وارد فرودگاه عشق آباد شد و در بدو ورود توسط مقامات ارشد دولت ترکمنستان مورد استقبال قرار گرفتند.

پانزدهمین نشست سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، یکشنبه هفتم آذر ماه به میزبانی ترکمنستان برگزار می‌شود و این کشور ریاست دوره‌ای اکو را عهده دار خواهد بود.

 رییس جمهوری در جریان این سفر، قرار است فردا (یکشنبه) با شرکت و سخنرانی در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو)، مواضع و پیشنهادات جمهوری اسلامی ایران در زمینه تقویت مناسبات منطقه‌ای و بین‌المللی و افزایش سطح همکاری‌ها و تبادلات اقتصادی کشورهای عضو سازمان اکو را تشریح و تبیین کند.

رئیسی همچنین در این سفر در دیدار با همتایان شرکت ‌کننده در اجلاس، راه‌های توسعه و تعمیق روابط دوجانبه را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

دیدار با ایرانیان مقیم ترکمنستان، تجار ایرانی و شرکت‌کنندگان در اجلاس اکو از دیگر برنامه های سفر رییس جمهوری است.

جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قرقیزستان، ازبکستان، قزاقستان، تاجیکستان و جمهوری آذربایجان، ۱۰ عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو را تشکیل می‌دهند. ‌

اخبار مرتبط:
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟
چرا فلامینگوها پس از چند سال به تالاب گاوخونی بازگشتند؟

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل محیط زیست استان اصفهان گفت: مرطوب شدن بخشی از تالاب گاوخونی سبب شد تا فلامینگوها برخلاف سال‌های قبل به این تالاب بیایند.

یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد
یک سنگ قبر از دورۀ صفوی در کاشان کشف شد

مدیر پایگاه سیلک کاشان گفت: سنگ قبری از منطقه‌ای ثبت شده در ۳۰ کیلومتری غرب کاشان کشف شده که مربوط به دوران متاخر اسلامی و دورۀ صفویه است.

۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند
۸۳۷ مددجوی کمیته امداد استان اصفهان صاحب مسکن شدند

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان گفت: طبق سیاست‌های کمیته امداد کشور، برای ۳۳ هزار خانواده مددجویان امداد در کشور مسکن آماده و تکمیل شده که سهم استان اصفهان در این زمینه ۸۳۷ مسکن بوده است.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است