کد خبر : 175999
انتشار : ۱۴۰۰/۰۷/۲۶ - 23:55
دسته‌بندی : دسته‌بندی نشده
چاپ

حزب الله ۱۰۰ هزار نیروی آموزش دیده دارد

حزب الله ۱۰۰ هزار نیروی آموزش دیده دارد

به گزارش مدارا، «سید حسن نصرالله» دوشنبه شب در سخنانی سالروز ولادت پیامبر اکرم (ص) را تبریک گفت و اعلام کرد که به حضور گسترده مردمی در یمن به مناسبت سالروز میلاد حضرت محمد (ص) در صنعاء افتخار می‌کند.

وی در ادامه شهادت شمار زیادی از شیعیان افغان در انفجار تروریستی اخیر قندرهار و همچنین شهادت شماری از لبنانی‌ها در حادثه «الطیونه» لبنان را به خانواده‌های آنها تسلیت گفت و این رویدادها را بسیار خطرناک، مهم و سرنوشت‌ساز خواند.

دبیرکل حزب‌الله لبنان یادآور شد: برخی می‌خواهند اهالی حومه ضاحیه احساس ترس کنند، برخی می‌خواهند اهالی عین الرمانه و فرن الشباک فکر کنند که اهالی ضاحیه دشمنشان هستند، وقتی رئیس این حزب تمام مسیحیان لبنان را خطاب قرار می‌دهد می‌خواهد آنان را بترساند، ما بر اساس منش مان نمی‌خواهیم با هیچ طرفی در کشور تنش ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد که رویدادهای پنج‌شنبه آغاز مرحله‌ای جدید است، در سال‌های اخیر حزب نیروهای لبنانی برای خودش دشمن تراشی کرد.

سیدحسن نصرالله اظهار کرد که امروز در لبنان «حزب الله» هدف اول است، شهدای حادثه پنج‌شنبه از «حزب الله» و امل بودند، حزب «نیروهای لبنانی» در تمام مواضعش حزب الله را دشمن اصلی می‌داند، این حزب برایش مهم نیست که در مشکل آفرینی‌هایش عده‌ای قربانی شوند، آنها معتقد هستند که جنگ داخلی باعث تغییرات جمعیتی می‌شود!

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که حزب نیروهای لبنانی در سال ۲۰۱۷ خدماتی را در زمینه ایجاد جنگ داخلی به السهبان، وزیر سابق عربستان سعودی ارائه داد، رئیس این حزب به سعد حریری خیانت کرد، او هم‌پیمانانش را به درگیری با حزب الله تحریک می‌کند.

سید حسن نصرالله اظهار کرد: رئیس حزب «نیروهای لبنان» [جعجع] می‌خواهد برای شعله‌ور کردن آتش جنگ داخلی مسیحیان در ترس باقی بمانند، همسر او در رویدادهای پنج‌شنبه حضور داشت، مواضع [جعجع] و نمایندگانش، تلاش کامل برای نبرد بود، ما در روز پنج‌شنبه خودمان را به ارتش و حکومت لبنان سپردیم، حزب نیروهای لبنان اقدام به جنایات پنج‌شنبه کرد.

وی تاکید کرد که تلاش برای معرفی حزب‌الله به عنوان دشمن؛ توهم، افتراء و دروغ است، حزب نیروهای لبنانی اقدام به تامین پوشش برای تروریست‌های سوریه کرد، وقتی داعش و النصره شهرهای مسلمان و مسیحی را تهدید می‌کردند، حزب‌الله حامی مسلمانان و مسیحیان بود و نیروهای حزب [جعجع] پشتیبان داعش و النصره!

نصرالله یادآور شد: گروه‌های تکفیری و وهابی که سازمان اطلاعات عربستان سعودی آن را اداره می‌کند، مسیحیان را از عراق کوچ دادند، حزب‌الله و امل تهدیدی برای مسیحیان نیستند، حزب "نیروهای لبنانی" از هیچ حمله یا اقدامی برای شکست دادن تفاهم حزب‌الله و جریان ملی آزاد در سال ۲۰۰۵ دریغ نکرد، حزب نیروهای لبنانی خواستار حل مشکل میان مسیحیان و مسلمانان نیست.

وی خاطرنشان ساخت: حزب نیروهای لبنانی قانون انتخاباتی ارتودکس‌ها را نقض کرد، حزب نیروهای لبنانی می‌خواهد جنگ داخلی راه بیندازد و سوخت آن مسیحیان باشند، محاسبات حزب نیروهای لبنانی درباره قدرت حزب‌الله اشتباه است، ساختار نظامی حزب‌الله به تنهایی دارای صد هزار جنگجو است، حزب‌الله نیروهایش را برای جنگ داخلی تجهیز نکرده است.

سیدحسن نصرالله درخصوص جزئیات راهپیمایی روز پنجشنبه گفت: با حزب «امل» برای برگزاری تجمع مسالمت آمیز در روز پنجشنبه گذشته بدون برافراشتن پرچم، سر دادن شعارهای مشترک توافق کردیم و کار را به ارتش سپردیم، اولین اشخاصی که شهید شدند از برادرانمان در «امل» بودند، گزارش نیروهای امنیتی حاکیست که این اشخاص به ضرب گلوله حزب نیروهای لبنانی به شهادت رسیدند، گزارش اولیه فرماندهی ارتش و وزیر کشور درست بود و تاکید کرد که هیچ نوع درگیری روی نداد، ما خواستار محاکمه عاملان جنایت الطیونه و حامیانشان هستیم، به رغم آنچه رخ داد؛ باید مراقب باشیم که ارتش یکپارچگی خود را حفظ کند.

وی تاکید کرد: ارتش ضامن وحدت لبنان است در غیر این صورت کشور به طرف جنگ داخلی خواهد رفت، پروژه حزب «نیروهای لبنانی» مبتنی بر کشاندن حزب الله و ارتش لبنان به درگیری است، دستگاه قضائی باید به کارش ادامه دهد و عاملان این جنایت را محاکمه کند، اطلاعات را به ارتش و نهادهای امنیتی ارائه دادیم و تحقیق تمام شد و محاکمه در روزهای آتی آغاز خواهد شد، درصورتی‌که حکومت، ارتش و دستگاه قضائی به مسئولیت‌هایشان عمل نکنند ما این مساله را پیگیری خواهیم کرد.

سیدحسن نصرالله یادآور شد: در صورتیکه در این پرونده خیانتی روی دهد، موضوع شکل دیگری خواهد یافت و ما اجازه نمی‌دهیم خون شهدا هدر رود، خود را در پرونده تحقیق درباره حادثه بندر بیروت پس از آنکه در آن متهم شدیم، ذی ربط می‌دانیم، می‌خواهیم واقعیت را درباره انفجار بندر بیروت بدانیم، حزب نیروهای لبنانی اولین طرفی بود که از حادثه انفجار بندر بیروت سوء استفاده کرد، از زمان انفجار بندر بیروت، حزب نیروهای لبنانی نوعی هراس افکنی علیه دیگران انجام می‌دهد، حزب‌الله مسئولیت کشف واقعیت درباره انفجار بیروت را می‌پذیرد.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: طرف‌های مختلف وقتی ملاحظاتمان را شنیدند دریافتند که حزب‌الله دخالتی در این موضوع ندارد، مسیری هست که به واقعیت و عدالت منتهی نمی‌شود و بیش از یک نفر در این جنایت دخیل است و آن اشخاصی هستند که اجازه ورود نیترات به کشور را دادند و نهادهای امنیتی و اشخاصی که آن را انبار کردند، سفارت‌ها و نهادهایی هستند که هراس افکنی می‌کنند.

اخبار مرتبط:
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند
معاون احمدی نژاد: مشارکت مَردم در انتخابات نشان داد آنها هنوز ناکارآمدی دولت روحانی را فراموش نکرده‌اند

فروزنده گفت: مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای نشان دادند که هنوز ناکارآمدی دولت قبل و خدماتی که طی دو سال و نیم از سوی دولت آقای رئیسی انجام شده را فراموش نکرده‌اند.

مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
مرحله دوم انتخابات مجلس ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۲۱ اردیبهشت‌ ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد
وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری دیدار کرد

وزیر دفاع سوریه با سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشورمان دیدار کرد.

ارسال دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلیه حقوق محفوظ است